Information februar 2021
Information februar 2021
Gårdmand Peter har ferie i uge 8
I ved det sikkert godt
Altankasserne skal fjernes i vinterhalvåret fra oktober til marts
Altankasser monteret udvendigt, bedes fjernet - eller monteret indvendigt samt fastspændt,
så vi sikre at disse ikke falder ned i gården her i vinter halv året, på grund af hård blæst og nedbør der øger vægten af kasserne.
Der har været fortilfælde, hvor altankasser mv. er havnet i gården heldigvis uden personskader indtil nu.
Beboer web
Vi har længe haft en Beboer web i støbeskeen, hvor I som Andelshavere kan gå ind og se
egen husleje, varmeregnskab, eventuelle restancer, referater fra generalforsamlingerne,
seneste regnskab, samt nøgletal, vedtægter og husordenen mv.
Om SWE når, at få ”åbnet” og sat adgangskoder på den kommende huslejeopkrævningen til hver andelshaver ved vi endnu ikke. I får nærmere information inden det effektueres.
Beboer web afløser ikke alle de informationer der kan findes på vores hjemmeside:
Her finder I stadig nye - som gamle Informationsbreve, praktiske oplysninger, link til affaldssortering, leje af fælleslokalet, priser på diverse med mere.
Kontoret er fortsat lukket 2. torsdag i måneden pga. Corona.
Kjeldsbogårds Administrationsfirma
Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.
Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om Husleje, Varme, Nyt/tabt vaskekort, svar på lejlighedssalg/tilbud
& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.
Ændringer til youSee abonnementer eller ønsker om systemnøgler skal sendes direkte til
De bedste hilsner fra Bestyrelsen
Information januar 2021
Godt nytår!
Kontoret er lukket på torsdag den 14. januar
på grund af restriktionerne. Der kan fortsat mailet til ab@kjeldsbogaard.dk.Bestyrelsen holder virtuelle bestyrelsesmøder.
Fibernet
Som I kan læse på opslaget ved hovedtrapperne, går Kabel Danmark så småt i gang med at installere fibernet hos os på hovedtrapperne.
For snart 1 ½ år siden aftalte vi med youSee at de kunne installere fibernet i vores ejendom for den nette sum af 0 kr.! - Og endelig ser det ud til at ske😊
Alle husstande vil på sigt få et stik monteret ved siden af antennestikket fra opgangen.
Der vil komme mulighed for at andelshaverne kan få installeret flere stik i lejligheden for egen regning. Dette aftales individuelt med Kabel Danmark.
Der er ikke nogen købetvang. Alle kan frit vælge om de vil skifte leverandør eller fortsætte med den de har nu. Hvis man vælger at skifte til fibernet kan man ligeledes frit vælge den leverandør man ønsker.
Flaget i anlægget
Flaget i anlægget har desværre sat sig fast på ½ stang. Der sendt bud efter hjælp til at lægge flagstangen ned så, flaget kan blive løsnet.
Storskrald
DER MÅ IKKE HENSTILLES EFFEKTER FORAN STORSKRALDSRUMMET
Skrald bliver tømt af flere omgange: farligt affald, småt brandbart, elektronik samt metal. Hvis indgangene til rummene er blokeret eller effekterne ikke er sorteret, kører renovations- selskabet blot igen. Derfor er det nødvendigt at Peter gårdmand har hånd i hanke med, hvor affaldet placeres, - og at beboerne kontakter Peter når Storskraldsrummet skal låses op.
Kjeldsbogårds Administrationsfirma
Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.
Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om Husleje, Varme, svar på lejlighedssalg/tilbud& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.
Ændringer til youSee abonnementer, Nyt/tabt vaskekort eller ønsker om systemnøgler skal sendes direkte til ab@kjeldsbogaard.dk
Information december 2020
Problemer med varmen:
En hel del beboere har haft gentagne problemer med kolde radiatorer. Problemet opstår, når der har været lukket/tappet vand af anlægget. Ved genoplukning opstår der luftbobler som samler sig – og stopper for tilførslen - i rørene oppe på loftet. Navnlig Vig. Allé, Kj.vej. 24, Kj.vej. 30-32 samt Br.vej. har været plaget. Hver gang, der er en prop, skal der sendes 2 mand ud for at ”lufte ud.” Det er en dyr løsning. I denne omgang har Sparholt været herude 8-10 gange. Vores varmesystem er én-strenget, hvilket gør det meget sårbart. Vores gamle automatiske vandpåfyldningsanlæg virker ikke længere, fordi der er ændret på trykket på returvandet. Sparholt foreslår, at vi monterer en vakuum-udlufter i varmecentralen. Den skulle være i stand til at trækker al luften ud af vandet, så der ikke opstår bobler i systemet.
Prisen er ca. 60.000 kr. og skulle gerne være monteret i januar. Indtil da må I fortsat skrive til os, hvis I har kolde rør.
Afstemning
Vores afstemning vedr. udskiftning af faldstammer og stigrør viste en overvældende tilslutning til forslaget.
52 meldte tilbage.
50 stemte for - 1 stemte imod og 1 stemte blankt.
Arbejdet er sat i gang.
Brandalarmer
Arbejdet med udskiftning af brandalarmer er sat i gang.
Trappeopgange
Vi må atter henstille til beboerne om ikke at henstille effekter/affald/barnevogne itrappeopgange, på lofterne og kældergennemgange. Dette især af hensyn til brandfaren.
Altaner
Vi skal henlede nye som ”gamle” altanejere på husordenens bestemmelse vedr. altaner Herunder at stofbetræk skal være ensfarvet og i lyse farver.
Vi henstiller på det kraftigste at udvendig monterede altankasser nedtages i perioden oktober – marts af hensyn til nedstyrtningsfaren.
Bestyrelsen ønsker alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
Information november 2020
DEN STORE PORT PÅ VIGERSLEV ALLÈ ER AFSPÆRRET
tirsdag 10. – fredag 13. november (begge dage inkl.)
Der vil være opstillet containere til dagrenovation samt bioaffald i det centrale anlæg mellem Kj.vej
24 – 26 samt Kj.vej 38 - 40
ALTANKASSER SKAL FJERNES I VINTERHALVÅRET
Udvendigt monterede kasser bedes fjernet eller monteret indvendigt og fastspændt.
Altankassernes vægt øges betydeligt
i vinterhalvåret, hvilket har forårsaget adskillige nedstyrtninger de senere år.
Information oktober 2020
Gårdmand har ferie i uge 44.
får du brug for hjælp i denne uge skal du sende en mail til ab@kjeldsbogaard.dk
HUNDEHOLD
Hundehold er
ikke tilladt. Ej heller overnattende hunde - store som små.
Hvis man har hunde på besøg og disse luftes på vores grønne områder, så SKAL hundelortene fjernes efterfølgende...
😜 - Og nej ingen hunde i gården!
Altan kasser skal fjernes i vinterhalvåret.
Altan kasser monteret udvendigt, bedes fjernet eller monteret indvendigt samt fastspændes, så vi sikre at disse ikke falder ned i gården her i vinter halv året, på grund af hård blæst og nedbør der øger vægten af kasserne.
Der har været fortilfælde, hvor altankasser mv. er havnet i gården heldigvis uden personskader
OBS !
Skraldespande i Syd gården vil bliver flyttet ned i Nordgården fra den 30. oktober og indtil den 18. november. Dette på grund af opsætning af altaner.
Der kan også bliver flyttet lidt rundt på cykler, da der skal være plads til Altan.dk’s platform.
youSee varsler stigninger pr. 1. januar 2021.
Det medfører nedenstående priser pr. måned.
Tv-pakker Nu Efter
Lille 162,33 173,95
Mellem 379,61 401,08
Stor 486,92 508,62
Parkering på Kjeldsgårdsvej ud for nr. 41
OBS: Gul afmærkningen på Kjeldsgårdsvej nr. 41 er lovlig da der ligger en godkendelse fra Københavns kommune.
Fibernet 2021
Vi kan se frem til at der bliver installeret fibernet i ejendommen med opstart i februar 2021.
NYT gulv på Altanen?
Trænger Altanen til et trægulv, så kontakt Mike Andersen: ab@abkjeldsbogaard.dk
Pris eks. 130 x 230 cm – pris på 8900 kr.
Bestyrelsen ønsker alle et godt efterår.
Information april 2020
Generalforsamling 2020
Skal efter foreningens vedtægter holdes inden 4 måneder efter regnskabsårets udløb, det vil sige her i april. Men på grund af COVID-19 er vi i en undtagelsessituation og må derfor
afvente Regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger, inden vi kan afholde den årlige generalforsamling 2020.
SWE er vores ”nye” Administrationsfirma
På den ekstra ordinære Generalforsamlingen
i november 2019 gav I bestyrelsen tilsagn til, at vælge ny administrator, hvorfor Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, har været Andelsboligforeningens nye administrator siden 1. januar 2020.
Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.
Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om følgende: Husleje, Varme, Nyt/tabt vaskekort, YouSee abonnementer, svar
på lejlighedssalg/tilbud
& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.
Lejligheder
Der er en del lejligheder i udbud for tiden, og da det er SWE der
skal stå for hele administrationen her, kan der IKKE tages hensyn til særlige ønsker, hvorfor lejlighederne bliver udbudt til flere nu,
stadig efter Foreningens ventelisterne – uagtet særlige ønsker om etage og beliggenhed.
Husk at give et hurtigt svar om hvorvidt du ønsker lejligheden eller ej. Så vi sikre os at vi kan overholde ”vores” 3 måneders overdragelsestid mv.
Ventelister
Der bliver IKKE omdelt/sendt flere
ventelister. Som orienteret på ekstraordinær generalforsamling i november 2019, vil der på sigt blive oprettet ”Beboerweb”, hvor du som Andelshaver kan logge dig på og bl.a. se hvor på ventelisterne du står,
andre oplysninger der vedrører dig personligt som andelshaver samt mere generelle oplysninger som på vores nuværende hjemmeside.
Men TÅLMODIGHED - I får naturligvis besked - når ”Beboerweb” er klar til
brug.
Postkasser
Som orienteret om i oktober, er navneskilte på postkasserne ajourført efter de informationer vi har, og ALT påklistret er fjerne undtaget de "nej tak" skilte det er tilladt, at have på
postkassen.
I bliver herefter opkrævet et gebyr, hvis der påsættes andet end de gængse navne mv.
Ved navneændring, tilføjelser med mere på postkassen, bedes I skrive til bestyrelsen.
Prisen for et
nyt skilt til dørtelefon eller postkasse er kr. 150,-
Gebyr for at rense postkasser er kr. 150,-
Bestyrelsen ønsker jer et godt forår
Kontoret er naturligvis også lukket de kommende ”2. torsdag i måneden”.
Henvendelser til Bestyrelsen kan foregå pr. mail.
Pas godt på jer selv og hinanden og vis hensyn - Ikke mindst på ejendommens fællesarealer
- følg Regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger
Information december 2019
Lejligheder
Følgende lejligheder er ved at blive udbudt til overtagelse fra februar/marts 2020 efter ventelisterne:
Kj.vej 30, 3.+4.tv 141 km2 - andelsværdi kr. 143.143,01
Kj.vej 44, 2.th. 2 værelser 60,5 km2 - andelsværdi kr. 55.055
Kj.vej 26, 4. th. 3 værelser 72,9 Km2 - andelsværdi kr. 71.571
Postkasser
Som orienteret om i oktober er vi i gang med at ajourføre navneskilte på postkasserne, samt fjerne ALT påklistret undtaget de "nej tak" skilte der er tilladt at have på postkassen.
ALLE selvpåsatte skilte og navne bliver fjernet af gårdmanden, og I bliver herefter opkrævet et gebyr. Ved navneændring, tilføjelser med mere bedes I skrive til bestyrelsen.
Prisen for et nyt skilt til dørtelefon eller postkasse er kr. 150,-
Gebyr for at rense postkasser er kr. 150,-
Klager
I må meget gerne skrive til os med evt. klager over kokken (larm, affald, rotter eller
parkering) Ved henvendelser til bestyrelsen bedes du skrive dit fulde navn, og hvor du bor.
Tricktyveri
Der har været flere indbrud i ejendommen, så bestyrelsen anbefaler på det kraftigste, at du holder porten lukket og IKKE lukker omdelere med ”reklamer” ind i opgangen.
De legale omdelere har nøgle til ejendommen.
Der er eksempelvis observeret søm placeret i gadedørslåsen, samt påsat et lille mærke med en blå cirkel i øverste højre hjørne af dørtelefonen
Bestyrelsen siger tak for en rigtig hyggelig juletræstænding og ønsker alle en rigtig glædelig jul og godt nytår
Information oktober 2019
Lejlighedssalg
Følgende lejligheder er opsagt pr. 01.12.2019 og vil blive udbudt i henhold til ventelisterne:
Lejlighed nr.124 Kj.v. 24 3.tv. 3+ vær. 106 kvm.
Lejlighed nr. 88 Kj.v. 32 2.th. 3 vær. 70,9 kvm.
Rygeforbud i lejligheder
Mange andelshavere har indført rygeforbud i deres lejlighed. Det afstedkommer desværre, at en del beboere har fået en uvane med at kaste cigaret/joints skod ud af vinduerne. Vi vil henstille til, at de ophører med denne praksis.
Vinduer
I hvert vinduesfag er mindst et vindue udstyret med en bremseanordning. Denne bremse er IKKE bygget til kraftig blæst. Hvis vinduet skal stå åbent, mens det blæser, skal det udstyres med en stormkrog ( for egen regning + opsætning )
Det koster i omegnen af kr. 3.500, hver gang vi skal udskifte en bremseanordning, fordi vinduet er efterladt åbent – denne omkostning skal fremover betales af andelshaveren.
Navneskilte /postkasser
Vi er i gang med at udskifte/opdatere navneskiltene på postkasserne.Samtidig fjerner vi alle andre påsatte mærkater – undtagen ”nej tak til reklamer”. Fremover må der ikke påklistres mærkater eller ekstra navne af nogen art.
Fællesarbejdsdag – Kæmpe tak til de fremmødte
De bestilte buske og blomsterløg kom ikke. Vi var ikke mange fremmødte, men fik udført det ønskede arbejde. Det blev igen en rigtig hyggelig dag, og vejret var endnu engang med os.
Vi vil atter gøre opmærksom på, at byggeaffald samt wc-kummer og håndvaske ikke må henstilles i storskraldsrummet.
I som andelshaver skal selv sikre bortskaffelse af ovenstående.
Information Juli 2019
OPSKRIVNING AF ANDELSHAVERES BØRN
Alle andelshavere med børn under 14 år har svaret
og fået opskrevet deres børn på ventelisten
GÅRDMANDEN
Peter Danholm har ferie til og med 16. juli
bestyrelsen prøver at dække – hav tålmodighed
KONTORET HAR LUKKET I JULI MÅNED
mailen er åben
FÆLLES ARBEJDSDAG
lørdag den 7. september
(ikke søndag den 8. som først annonceret)
God sommerferie!
Bestyrelsen
Information december 2018
Forhaver
Vi har nu fået renoveret forhaverne ved Kjgv. 20-24, og i den forbindelse fået lagt en dug under skærverne så ukrudtet kan holdes på afstand. Forhaverne er foreningens ansigt udadtil, og skal derfor have et vist fællespræg mht. beplantning. Forhaverne er ikke private, men foreningens i fællesskab.
Hvis nogle andelshavere ønsker at benytte/overtage vedligeholdelsen af én af haverne, bedes de henvende sig til bestyrelsen, så vi i fællesskab kan aftale nærmere derom.
Rotter
Vi har fået skiftet utætte brønde på Kjgv. Vi regner derfor med at have styr på rotterne i nogen tid. Det er fortsat meget vigtigt, at affald anbringes i containerne, og ikke henstilles andre steder.
Storskrald
Vi har stigende problemer med at nogle beboere afleverer byggeaffald (fundablokke, fliser, gipsplader, isoleringmaterialer) i storskrald. Renovationen tager ikke byggeaffald, og det står og fylder op i rummet.
Juletræstænding
Trods regnvejret hjalp rigtig mange beboere med at tænde træet på behørig vis. Det blev rigtig hyggeligt, og vi takker julemanden for den ihærdige indsats.
Fællesarbejdsdage
Fællesarbejdsdage i 2019 bliver søndag 11. maj og 8. september
Udlejning af fælleslokaler
Der er blevet taget rigtig godt imod den nye procedure for udlejning af fælleslokaler, og det er vi rigtig glade for. Den nye procedure indebærer bl.a. brug af e-mail, Mobilepay og en opsat nøgleboks ved fælleslokalerne.
Den nye procedure er følgende:
Du skriver dit fulde navn, adresse og telefonnummer til abk.lokaler@gmail.com og hører om lokalet er ledigt.
- Du modtager lejekontrakt og ordensregler pr. e-mail, som du underskriver og sender retur.
- Du indbetaler leje og depositum på Kjeldsbogårds Mobilepay konto.
- Du modtager en e-mail med koden til nøgleboksen inden kl.10 på dagen for udlejning og får dermed adgang til fælleslokalerne.
- Du modtager depositum retur via Mobilepay.
På foreningens vegne ønsker vi alle en god jul og et godt nytår
Information oktober 2018
Ekstraordinær generalforsamling
Ændring af vedtægternes § 18 stk. 2B blev enstemmigt vedtaget.
På foreningens hjemmeside abkjeldsbogaard.dk kan vedtægterne ses / udskrives, eller de kan afhentes på foreningens kontor i åbningstiden.
Fællesarbejdsdag
Arbejdsdagen blev i enhver henseende en succes, hvor vi fik udført en mængde opgaver. Samtidig var det en rigtig hyggelig dag, hvor alle fik lejlighed til at tale med "nye" andelshavere. Ved den fælles frokost blev der ytret ønske om en gentagelse, så vi prøver igen til foråret.
Fælleslokalet
Udlejning af fælleslokalet bliver fremover varetaget af en ny kreds af beboere med Christa Linde i spidsen. Booking foregår via abk.lokaler@gmail.com og betaling/ tilbagebetaling via mobilpay.
Se mere på foreningens hjemmeside abkjeldsbogaard.dk
Gårdmand
Det er med stor glæde, at vi har fastansat Peter Danholm som gårdmand.
Mht. Mads Mourtizen har vi ikke kunne blive enige om vilkårene for hans fratrædelse, hvorfor sagen nu bliver afgjort i retten.
Rotter
Vi har igen problemer med rotter. Denne gang er det ved Kjgv., 24 hvor vi nok må forvente et større udgravningsarbejde.
Grønne Anlæg
Forhaverne ved Kjgv. 20-24 bliver renoveret, og de store træer i sydanlæg bliver beskåret. Vi søger andelshavere, der vil være "tovholder" for højbedene i sydanlægget.
Hvis ingen melder sig overvejes det at nedlægge dem.
Mailadresser og telefonnumre
Det vil være en stor hjælp hvis andelshaverne skriver en mail med oplysning om mailadresse samt telefonnummer. På den må kan vi få opdateret vores lister.
Samtidig kan det meddeles, om man ønsker at få informationsskrivelser tilsendt pr. mail.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen Kjeldsbogård
Information maj 2018
Gårdmand
Mads Bjerre Mouritzen har været sygemeldt siden 3. april og vi har ansat Peter Danholm som gårdmandsvikar indtil videre.
Fremmede i gården
Beboerne bedes holde porten lukket, og ikke lukke fremmede ind.
Vi har haft en del uvedkommende personer som bl.a. roder i skraldespandene.
Indbrud i kældre
Natten til d. 22. april har vi haft indbrud i en halv snes kælder- og vaskerum. Indbruddene virker tilfældige og uplanlagte. Samme nat gik det også udover vores naboejendom. Peter har gennemgået kælderen, og noteret de steder der har været indbrud.
For at sikre sig mod indbrud kan man selv gøre flere ting.
1) Sørge for at låseoverfaldet/låseøskner er rimelig solide, og er monteret med gennemgående bolte og ikke blot træskruer.
2) Sikre sig at skruerne i hængslerne som minimum ikke har en kærv, så de kan skrues ud. Kærven kan ødelægges med en boremaskine. Udskift evt. skruerne med gennemgående bolte.
3) Sikre sig at låsen er rimelig robust.
Grønne anlæg
Begge anlæg er nu blevet lukket med buske og låger. Det er vigtigt at holde lågerne aflåste, så vi ikke har eleverne fra kokkeskolen til at hærge. Vi har fået borde og stole i begge anlæg.
6. maj startes køkkenhaverne op i det sydlige anlæg. Tessa er tovholder på projektet, og alle interesserede er særdeles velkomne.
Vi kan i den grad bruge nogle frivillige til at hjælpe med til pasning af anlæggene. Kunne du tænke dig at give en hånd med, må du meget gerne ringe til Chr. Knudsen på 20 64 02 31. Du behøver ikke at have erfaringer - vi skal nok instruere.
Trappevask
Anders Andersen Rengøring har overtaget renholdelse af trapper, vaskeri samt fælleslokale.
Hovedtrapper vaskes hver uge - onsdag.
Køkkentrapper hver onsdag i de lige uger.
Beboerne bedes sørge for at der ikke står effekter, der besværliggør arbejdet.
Vi vil meget gerne have tilbagemeldinger på rengøringen.
Fællesarbejdsdag
Sæt kryds i kalenderen lørdag 22. september
informationsbrev februar 2018
Varsling af ordinær generalforsamling.
Den 4.april 2018 kl. 19.00 afholdes ordinær generalforsamling i fælleslokalet Kjeldsgårdsvej 20 st.
Indkaldelse med dagsorden fremsendes senere.
Parkering
Ved parkering i det centrale anlæg skal bilen holde indenfor de 2 sidelinier. Opstrengninger der markerer båse har ingen betydning.
Skulle en andelshaver have modtaget en kontroludgift for ikke at holde inden for en ”bås”, bedes man henvende sig til bestyrelsen.
Gårdmand
Gårdmand Mads er desværre sygemeldt.
Peter Danholm (vores tidligere gårdmand) er blevet ansat som vikar til Mads vender tilbage.
Nøgler
Hvis du har omlagt / eller overvejer at omlægge din lås i hoved/køkkendør til ejendommens system - således at din røde gadedørsnøgle også passer til din entredør bedes du kontakte bestyrelsen
Information december 2017
Parkeringskontrol
På grund af tiltagende problemer med fremmede biler på parkeringspladserne rundt om det centrale anlæg, vil der - på forsøgsbasis - fra 1. februar 2018 blive indført parkeringskontrol.
Scan-park ApS kommer til at stå for kontrollen.
Beboerlicens til placering i bilens frontrude kan afhentes på ejendommens kontor:
torsdag. 11/1 kl.18-20 * onsdag. 17/1 kl. 19-20 * tirsdag. 23/1 kl.19-20
For at få udleveret P-tilladelse skal bilens registreringsattest medbringes.
Der udleveres kun P-tilladelse til biler der er registreret med adresse i ejendommen
Indførelsen af parkeringskontrol er finansieret ved bøde/kontrolafgifter, og påfører således ikke ejendommen udgifter.
Cykelindsamling
De mærkede cykler/m.m. er nu samlet ind, og bliver opbevaret den næste måned.
Hvis nogen mener, at deres cykel er fjernet uberettiget, bedes man henvende sig til bestyrelsen, og ikke til gårdmanden.
Storskrald
Det nye storskraldsrum ved Kjgv. 26 fungerer, og andelshaverne bedes undlade at henstille storskrald andre steder!
Kældergange
Alle effekter, der er henstillet i kældergange, vil blive fjernet fra januar af.
Belysning i sidegård og cykelskure
Der arbejdes på at få belysningen på plads i løbet af februar-marts
Bestyrelsen ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår
Information november 2017
Storskrald
Så er det nye storskraldsrum klar til at blive taget i brug.
Fremover skal storskrald henstilles i det nye skur i anlægget ved Kjgv. 24. Skuret vil blive aflåst med en lås, hvori hoveddørsnøglen passer. Skuret vil blive indrettet med div. containere samt hylder.
BEMÆRK: byggeaffald må ikke henstilles i storskrald, men skal køres på genbrugsstationen
Affaldssortering
Hvis nogle af de nye containere – oftest de til plast – er fyldt, skal de ”gamle” containere til dagrenovation benyttes. Hvis containerne bliver overfyldt, tager renovationen dem ikke.
Cykelrazzia
Cykelskurerne er til cykler, der er i daglig brug.
Langtidsparkering skal foregå i andelshavernes private cykelrum eller i fællescykelrummene Det er nøjagtigt et år siden vi sidst indsamlede ubenyttede cykler, barnevogne o.lign. Vi har netop mærket ca. 60 "nye", som vil blive indsamlet i løbet af december.
Grønne anlæg
Der er nu monteret låger til vores grønne anlæg,og vi henstiller at alle husker at låse efter sig. Vi havde håbet at få dem monteret med smæklåse, men det er ikke muligt at få en type der fungerer tilfredsstillende.
Rotter
Det lader til at vi er sluppet af med rotteproblemet i denne omgang.Der er desværre stadig andelshavere, der henstiller affald andre steder end i containerne
Kjeldsbogårds hjemmeside
Gurli Södergreen er som suppleant indtrådt i bestyrelsenog vil bl.a. varetage ejendommens hjemmeside.
Information september 2017
Vaskeri
Udskiftning af vaskemaskiner forventes påbegyndt 2/10-17.I den forbindelse vil vaskeriet være lukket frem til 13/10.
Rotter
Vi har pt. problemer med rotter på udearealerne.
Derfor er det særdeles uheldigt, at der ofte henstilles affaldsposer på jorden i skralderummene og ikke i containerne.
Andelshaverne bedes være ekstra opmærksomme på ikke at efterlade skrald/madrester i anlæg samt gård.
Kommunen er underrettet, og der er opsat fælder.
Hunde
Vi må indskærpe at hundehold er ulovligt, og at en overtrædelse af forbudet medfører eksklusion af foreningen.
Hvis en andelshaver skal passe en hund i mere end en uge, bedes man underrette bestyrelsen i forvejen.
Airbnb
Vi skal gøre opmærksom på at udlejning af lejligheden via airbnb o.lign. ikke må finde sted, da det er i strid med vore vedtægter.
Skure og hegn
Opførelsen af skure og hegn er desværre blevet forsinket, men skulle efter den nye plan påbegyndes uge 39.
Cykler
Gårdmand Mads vil løbende mærke og – efter 1 måned - fjerne cykler, klapvogne o. lign. der er langtidsparkeret i cykelskurene.
Langtidsparkering skal foregå på de dertil indrettede steder i kældrene.
Er ens cykel på denne måde blevet fjernet, må man henvende sig til bestyrelsen.
Affald i kældergange
Der henstår rigtig mange effekter – bildæk, flyttekasser, legetøj m.m. - i kældergangene. De vil blive kørt bort i løbet efteråret.
Har man noget stående, som man ønsker at beholde, skal det fjernes nu.
Seneste kommentarer