Andelsboligforeningen Kjeldsbogård
ABKjeldsbogaard.dk
Menu
  • Forside og nyheder
  • Opslagstavle
  • Informationsbreve
  • Kontakt & info
    • Bestyrelsen
    • Gårdmand
    • Fælleslokaler
    • Diverse priser
    • Vedtægter
    • Husorden
    • Affald
    • Administration
  • Mail liste
  • Find vej
  • Udendørsarealerne

Information oktober 2021

Ny bestyrelse valgt på ordinær generalforsamling 13.09.2021

Kim Pouelsen Formand På valg i 2023

Erik Sørensen Næstformand På valg i 2023

Martin Linde Kasserer På valg i 2023

Gurli Södergreen Bestyrelsesmedlem På valg i 2022

Emil Bergmann Bestyrelsesmedlem På valg i 2022

Irene Hjøllund 1. Suppleant På valg i 2022

Michal B. Peulecke 2. Suppleant På valg i 2022

 

Maj Skipper Bergen blev valgt som intern revisor

Wagn Larsen blev valgt som suppleant til den interne revisor

 

Referat fra de to generalforsamlinger er desværre forsinket

Da vores administrationsfirma SWE beklageligvis har været ramt af sygdom.

Det udsendes snarest muligt.

Ny åbningstid på kontoret

Fra november 2021 vil der fremover være åbent på kontoret den 2. onsdag

i måneden mellem kl. 19 & 20.

 

Fælleslokaler

Der er fundet to andelshavere der vil hjælpe med at tjekke og optælle i fælleslokalerne efter udlejning, så det kan fortsat lejes i 2022 ved at maile til abk.lokaler@gmail.com

Se mere på hjemmesiden

 

YouSee prisstigninger fra 01.01.2022

Grundpakken stiger fra Kr. 123,11 til 151,53

Mellempakken stiger fra Kr. 345,99 til 384,18

Stor pakke stiger fra Kr. 443, 40 til 482,01

*Ændringer til YouSee abonnementer, vaskekort, navneskilte eller systemnøgler skal fortsat sendes direkte til bestyrelsen på ab@kjeldsbogaard.dk

 

Gårdmanden holder ferie i uge 44 – 1. uge i november

Kontakt bestyrelsen for hjælp i denne periode.

 

Bestyrelsen ønsker alle et godt efterår.

Information juli 2021

Generalforsamling 2021

Afholdes efter en ny model på grund af 1½ år med Covid-19

mandag 13/9 ordinær generalforsamling & onsdag 15/9 ekstraordinær generalforsamling.

Husk at sætte X i kalenderen.

Gårdmand Peter har ferie i uge 30, 31 & 32

Installation af Fibernet – besøg af montør

Som I har set i jeres postkasse er Kabel Danmark i gang med at installere fibernet i alle lejligheder.

Sammenlagte lejligheder skal selvfølgelig kun have én installation, og andelshaverne bestemmer selv hvor det passer dem bedst.

Det er ikke muligt at lave en overordnet beskrivelse med placering af stik i hver lejlighed, men den ansvarlige fra Kabel Danmark har på opfordring lavet denne skrivelse.

”Det er sådan, at vi borer igennem ude fra opgangen, og går max. et par meter ind i lejligheden. Om vi borer igennem væggen til entré eller til værelset på den lange væg, er os ligegyldigt. Det kan vi aftale med den enkelte beboer på dagen, hvor de helst vil have os ind. Vi smider en seddel ind hos dem, som ikke er hjemme i første omgang, om hvornår vi kommer igen.”

 

Hjælp ønskes til pasning af blomster mv. i Nordgården

Mia Engel, Kjeldsgårdsvej 26 3tv., kunne godt bruge en eller to hjælper til at vande og passe blomster i nordgården☺️ Skriv til hende på mobil nr. 60853042.

 

Ejendomskontoret har som vanligt lukket her i juli måned

Bestyrelsen ønsker en god sommer

Pas godt på jer selv og hinanden og vis hensyn - Ikke mindst på ejendommens fællesarealer.

 😎

Information april 2021

NYE skabe til Farligt affald

Nye skabe til farligt affald vil – onsdag 15.april - blive opstillet ved de øvrige containere i den nordlige del af mellemgården. Alle beboere vil samme dag få en kuvert i postkassen med kode til åbning af låsen.

Grundet justering af antallet af div. alm. containere har det været nødvendigt at give dem en ny placering. Beboerne bedes checke at affaldet kommer i de rigtige containere.

PRIS stigninger

Grundet alm. prisstigninger forhøjes prisen på div. nøgler til kr. 225,- pr. stk. Nye dør og postkasseskilte forhøjes til 200,- pr. stk.

Løse genstande på Altaner

Vi må atter henstille til beboerne om at sikre at løse genstande på altanerne blive surret fast så de ikke blæser ned i gården/gaden.

Ligeledes bedes beboerne tjekke at eventuelle altankasser/montering er i orden inden de GENopsættes på ydersiden af gelænderet.

Cykelparkering.

Cykelparkerings skurene er til cykler i daglig brug og ikke til ”legecykler”. Ladvogne, scootere, motorcykler, klapvogne etc. skal anbringes i de dertil indrettede skure og ikke ved opgangene.Barnevogne henvises til barnevognskælderene, og må IKKE anbringes i opgangene.

Fælleslokaler

Vi efterlyser en eller to andelshavere der vil hjælpe med at tjekke og optælle i fælleslokalerne efter udlejning, når de engang må udlejes igen.

Mere info kan fås ved henvendelse til Martin Linde på abk.lokaler@gmail.com

Kjeldsbogårds Administrationsfirma

Tjek den nye Beboer web

Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om Husleje, Varme, Nyt/tabt vaskekort, svar på Lejlighedssalg/tilbud& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.Ændringer til youSee abonnementer eller ønsker om systemnøgler skal sendes direkte tilab@kjeldsbogaard.dk

Andre nyttige informationer findes FORTSAT her på Hjemmesiden www.abkjeldsbogaard.dk

Information februar 2021

Gårdmand Peter har ferie i uge 8

I ved det sikkert godt

Altankasserne skal fjernes i vinterhalvåret fra oktober til marts

Altankasser monteret udvendigt, bedes fjernet  - eller monteret indvendigt samt fastspændt, så vi sikre at disse ikke falder ned i gården her i vinter halv året, på grund af hård blæst og nedbør der øger vægten af kasserne.

Der har været fortilfælde, hvor altankasser mv. er havnet i gården heldigvis uden personskader indtil nu.

Beboer web

Vi har længe haft en Beboer web i støbeskeen, hvor I som Andelshavere kan gå ind og se egen husleje, varmeregnskab, eventuelle restancer, referater fra generalforsamlingerne,seneste regnskab, samt nøgletal, vedtægter og husordenen mv.

Om SWE når, at få ”åbnet” og sat adgangskoder på den kommende huslejeopkrævningen til hver andelshaver ved vi endnu ikke. I får nærmere information inden det effektueres.

Beboer web afløser ikke alle de informationer der kan findes på vores hjemmeside:

WWW.abkjeldsbogaard.dk

Her finder I stadig nye - som gamle Informationsbreve, praktiske oplysninger, link til affaldssortering, leje af fælleslokalet, priser på diverse med mere. 

Kontoret er fortsat lukket 2. torsdag i måneden pga. Corona. 

Kjeldsbogårds Administrationsfirma

Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.

Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om Husleje, Varme, Nyt/tabt vaskekort, svar på lejlighedssalg/tilbud

& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.

Ændringer til youSee abonnementer eller ønsker om systemnøgler skal sendes direkte til

ab@kjeldsbogaard.dk

De bedste hilsner fra Bestyrelsen

 

Information januar 2021

Godt nytår!

Kontoret er lukket på torsdag den 14. januar

på grund af restriktionerne. Der kan fortsat mailet til ab@kjeldsbogaard.dk.Bestyrelsen holder virtuelle bestyrelsesmøder. 

Fibernet

Som I kan læse på opslaget ved hovedtrapperne, går Kabel Danmark så småt i gang med at installere fibernet hos os på hovedtrapperne.

For snart 1 ½ år siden aftalte vi med youSee at de kunne installere fibernet i vores ejendom for den nette sum af 0 kr.! - Og endelig ser det ud til at ske😊

Alle husstande vil på sigt få et stik monteret ved siden af antennestikket fra opgangen.

Der vil komme mulighed for at andelshaverne kan få installeret flere stik i lejligheden for egen regning. Dette aftales individuelt med Kabel Danmark.

Der er ikke nogen købetvang. Alle kan frit vælge om de vil skifte leverandør eller fortsætte med den de har nu. Hvis man vælger at skifte til fibernet kan man ligeledes frit vælge den leverandør man ønsker.

Flaget i anlægget

Flaget i anlægget har desværre sat sig fast på ½ stang. Der sendt bud efter hjælp til at lægge flagstangen ned så, flaget kan blive løsnet.

Storskrald

DER MÅ IKKE HENSTILLES EFFEKTER FORAN STORSKRALDSRUMMET

Skrald bliver tømt af flere omgange: farligt affald, småt brandbart, elektronik samt metal. Hvis indgangene til rummene er blokeret eller effekterne ikke er sorteret, kører renovations- selskabet blot igen. Derfor er det nødvendigt at Peter gårdmand har hånd i hanke med, hvor affaldet placeres, - og at beboerne kontakter Peter når Storskraldsrummet skal låses op.

Kjeldsbogårds Administrationsfirma

Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.

Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om Husleje, Varme, svar på lejlighedssalg/tilbud& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.

Ændringer til youSee abonnementer, Nyt/tabt vaskekort eller ønsker om systemnøgler skal sendes direkte til ab@kjeldsbogaard.dk

Information december 2020

Problemer med varmen:

En hel del beboere har haft gentagne problemer med kolde radiatorer. Problemet opstår, når der har været lukket/tappet vand af anlægget. Ved genoplukning opstår der luftbobler som samler sig – og stopper for tilførslen - i rørene oppe på loftet. Navnlig Vig. Allé, Kj.vej. 24, Kj.vej. 30-32 samt Br.vej. har været plaget. Hver gang, der er en prop, skal der sendes 2 mand ud for at ”lufte ud.” Det er en dyr løsning. I denne omgang har Sparholt været herude 8-10 gange. Vores varmesystem er én-strenget, hvilket gør det meget sårbart. Vores gamle automatiske vandpåfyldningsanlæg virker ikke længere, fordi der er ændret på trykket på returvandet. Sparholt foreslår, at vi monterer en vakuum-udlufter i varmecentralen. Den skulle være i stand til at trækker al luften ud af vandet, så der ikke opstår bobler i systemet.

Prisen er ca. 60.000 kr. og skulle gerne være monteret i januar. Indtil da må I fortsat skrive til os, hvis I har kolde rør.

Afstemning

Vores afstemning vedr. udskiftning af faldstammer og stigrør viste en overvældende tilslutning til forslaget.

52 meldte tilbage.

50 stemte for  -  1 stemte imod og 1 stemte blankt.

Arbejdet er sat i gang.

Brandalarmer

Arbejdet med udskiftning af brandalarmer er sat i gang.

Trappeopgange

Vi må atter henstille til beboerne om ikke at henstille effekter/affald/barnevogne itrappeopgange, på lofterne og kældergennemgange. Dette især af hensyn til brandfaren.

Altaner

Vi skal henlede nye som ”gamle” altanejere på husordenens bestemmelse vedr. altaner Herunder at stofbetræk skal være ensfarvet og i lyse farver.

Vi henstiller på det kraftigste at udvendig monterede altankasser nedtages i perioden oktober – marts af hensyn til nedstyrtningsfaren.

Bestyrelsen ønsker alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.   

Information november 2020

DEN STORE PORT PÅ VIGERSLEV ALLÈ ER AFSPÆRRET

tirsdag 10. – fredag 13. november (begge dage inkl.)
Der vil være opstillet containere til dagrenovation samt bioaffald i det centrale anlæg mellem Kj.vej 24 – 26 samt Kj.vej 38 - 40

ALTANKASSER SKAL FJERNES I VINTERHALVÅRET

Udvendigt monterede kasser bedes fjernet eller monteret indvendigt og fastspændt.
Altankassernes vægt øges betydeligt i vinterhalvåret, hvilket har forårsaget adskillige nedstyrtninger de senere år.

Information oktober 2020

Gårdmand har ferie i uge 44.

får du brug for hjælp i denne uge skal du sende en mail til ab@kjeldsbogaard.dk

HUNDEHOLD

Hundehold er ikke tilladt. Ej heller overnattende hunde - store som små.
Hvis man har hunde på besøg og disse luftes på vores grønne områder, så SKAL  hundelortene fjernes efterfølgende... 😜 - Og nej ingen hunde i gården!

Altan kasser skal fjernes i vinterhalvåret.

Altan kasser monteret udvendigt, bedes fjernet eller monteret indvendigt samt fastspændes, så vi sikre at disse ikke falder ned i gården her i vinter halv året, på grund af hård blæst og nedbør der øger vægten af kasserne.

Der har været fortilfælde, hvor altankasser mv. er havnet i gården heldigvis uden personskader

OBS !

Skraldespande i Syd gården vil bliver flyttet ned i Nordgården fra den 30. oktober og indtil den 18. november. Dette på grund af opsætning af altaner.

Der kan også bliver flyttet lidt rundt på cykler, da der skal være plads til Altan.dk’s  platform.

youSee varsler stigninger pr. 1. januar 2021.

Det medfører nedenstående priser pr. måned.

Tv-pakker         Nu                      Efter

Lille                  162,33                173,95               

Mellem              379,61                401,08               

Stor                   486,92                508,62

Parkering på Kjeldsgårdsvej ud for nr. 41

OBS: Gul afmærkningen på Kjeldsgårdsvej nr. 41 er lovlig da der ligger en godkendelse fra Københavns kommune.

Fibernet 2021

Vi kan se frem til at der bliver installeret fibernet i ejendommen med opstart i februar 2021.

NYT gulv på Altanen?

Trænger Altanen til et trægulv, så kontakt Mike Andersen: ab@abkjeldsbogaard.dk

Pris eks. 130 x 230 cm – pris på 8900 kr.

Bestyrelsen ønsker alle et godt efterår.

Information april 2020

Generalforsamling 2020

Skal efter foreningens vedtægter holdes inden 4 måneder efter regnskabsårets udløb, det vil sige her i april. Men på grund af COVID-19 er vi i en undtagelsessituation og må derfor afvente Regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger, inden vi kan afholde den årlige generalforsamling 2020.

SWE er vores ”nye” Administrationsfirma
På den ekstra ordinære Generalforsamlingen i november 2019 gav I bestyrelsen tilsagn til, at vælge ny administrator, hvorfor Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S, Store Kongensgade 24B, 1264 København K, har været Andelsboligforeningens nye administrator siden 1. januar 2020. Kontaktperson er Tina Hald, tih@swe.dk * Telefon 33 13 78 00 * www.swe.dk.
Du skal kontakte SWE/Tina Hald, med kopi C.c. til ab@kjeldsbogaard.dk når det drejer sig om følgende: Husleje, Varme, Nyt/tabt vaskekort, YouSee abonnementer, svar på lejlighedssalg/tilbud
& opsigelser, ændring af din E-mail adresse - samt andet der har med administration at gøre.

Lejligheder
Der er en del lejligheder i udbud for tiden, og da det er SWE der skal stå for hele administrationen her, kan der IKKE tages hensyn til særlige ønsker, hvorfor lejlighederne bliver udbudt til flere nu,
stadig efter Foreningens ventelisterne – uagtet særlige ønsker om etage og beliggenhed.
Husk at give et hurtigt svar om hvorvidt du ønsker lejligheden eller ej. Så vi sikre os at vi kan overholde ”vores” 3 måneders overdragelsestid mv.

Ventelister
Der bliver IKKE omdelt/sendt flere ventelister. Som orienteret på ekstraordinær generalforsamling i november 2019, vil der på sigt blive oprettet ”Beboerweb”, hvor du som Andelshaver kan logge dig på og bl.a. se hvor på ventelisterne du står, andre oplysninger der vedrører dig personligt som andelshaver samt mere generelle oplysninger som på vores nuværende hjemmeside.
Men TÅLMODIGHED - I får naturligvis besked - når ”Beboerweb” er klar til brug.

Postkasser
Som orienteret om i oktober, er navneskilte på postkasserne ajourført efter de informationer vi har, og ALT påklistret er fjerne undtaget de "nej tak" skilte det er tilladt, at have på postkassen.
I bliver herefter opkrævet et gebyr, hvis der påsættes andet end de gængse navne mv.
Ved navneændring, tilføjelser med mere på postkassen, bedes I skrive til bestyrelsen.
Prisen for et nyt skilt til dørtelefon eller postkasse er kr. 150,-
Gebyr for at rense postkasser er kr. 150,-

Bestyrelsen ønsker jer et godt forår
Kontoret er naturligvis også lukket de kommende ”2. torsdag i måneden”.
Henvendelser til Bestyrelsen kan foregå pr. mail.
Pas godt på jer selv og hinanden og vis hensyn - Ikke mindst på ejendommens fællesarealer
- følg Regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger

Information december 2019

Lejligheder

Følgende lejligheder er ved at blive udbudt til overtagelse fra februar/marts 2020 efter ventelisterne:

Kj.vej 30, 3.+4.tv    141 km2 - andelsværdi kr. 143.143,01

Kj.vej 44, 2.th.   2 værelser 60,5 km2 -  andelsværdi kr. 55.055

Kj.vej 26, 4. th.  3 værelser   72,9 Km2 - andelsværdi kr. 71.571

Postkasser

Som orienteret om i oktober er vi i gang med at ajourføre navneskilte på postkasserne, samt fjerne ALT påklistret undtaget de "nej tak" skilte der er tilladt at have på postkassen.

ALLE selvpåsatte skilte og navne bliver fjernet af gårdmanden, og I bliver herefter opkrævet et gebyr. Ved navneændring, tilføjelser med mere bedes I skrive til bestyrelsen.

Prisen for et nyt skilt til dørtelefon eller postkasse er kr. 150,-

Gebyr for at rense postkasser er kr. 150,- 

Klager

I må meget gerne skrive til os med evt. klager over kokken (larm, affald, rotter eller

parkering)  Ved henvendelser til bestyrelsen bedes du skrive dit fulde navn, og hvor du bor.

Tricktyveri

Der har været flere indbrud i ejendommen, så bestyrelsen anbefaler på det kraftigste, at du holder porten lukket og IKKE lukker omdelere med ”reklamer” ind i opgangen.

De legale omdelere har nøgle til ejendommen.

Der er eksempelvis observeret søm placeret i gadedørslåsen, samt påsat et lille  mærke med en blå cirkel i øverste højre hjørne af dørtelefonen            

Bestyrelsen siger tak for en rigtig hyggelig juletræstænding og ønsker alle en rigtig glædelig jul og godt nytår

Information oktober 2019

Lejlighedssalg

Følgende lejligheder er opsagt pr. 01.12.2019 og vil blive udbudt i henhold til ventelisterne:

Lejlighed nr.124 Kj.v. 24 3.tv. 3+ vær. 106 kvm.

Lejlighed nr. 88  Kj.v. 32 2.th. 3 vær. 70,9 kvm. 

Rygeforbud i lejligheder

Mange andelshavere har indført rygeforbud i deres lejlighed. Det afstedkommer desværre, at en del beboere har fået en uvane med at kaste cigaret/joints skod ud af vinduerne. Vi vil henstille til, at de ophører med denne praksis.

Vinduer

I hvert vinduesfag er mindst et vindue udstyret med en bremseanordning. Denne bremse er IKKE bygget til kraftig blæst. Hvis vinduet skal stå åbent, mens det blæser, skal det udstyres med en stormkrog ( for egen regning + opsætning )

Det koster i omegnen af kr. 3.500, hver gang vi skal udskifte en bremseanordning, fordi vinduet er efterladt åbent – denne omkostning skal fremover betales af andelshaveren.

Navneskilte /postkasser

Vi er i gang med at udskifte/opdatere navneskiltene på postkasserne.Samtidig fjerner vi alle andre påsatte mærkater – undtagen ”nej tak til reklamer”. Fremover må der ikke påklistres mærkater eller ekstra navne af nogen art.

Fællesarbejdsdag – Kæmpe tak til de fremmødte

De bestilte buske og blomsterløg kom ikke. Vi var ikke mange fremmødte, men fik udført det ønskede arbejde. Det blev igen en rigtig hyggelig dag, og vejret var endnu engang med os.                                            

 

Vi vil atter gøre opmærksom på, at byggeaffald samt wc-kummer og håndvaske ikke må henstilles i storskraldsrummet.

I som andelshaver skal selv sikre bortskaffelse af ovenstående.

Information Juli 2019

OPSKRIVNING AF ANDELSHAVERES BØRN
Alle andelshavere med børn under 14 år har svaret
og fået opskrevet deres børn på ventelisten

GÅRDMANDEN
Peter Danholm har ferie til og med 16. juli
bestyrelsen prøver at dække – hav tålmodighed

KONTORET HAR LUKKET I JULI MÅNED
mailen er åben

FÆLLES ARBEJDSDAG
lørdag den 7. september
(ikke søndag den 8. som først annonceret)

God sommerferie!
Bestyrelsen

Information december 2018

Forhaver

Vi har nu fået renoveret forhaverne ved Kjgv. 20-24, og i den forbindelse fået lagt en dug under skærverne så ukrudtet kan holdes på afstand.                                                                                                                  Forhaverne er foreningens ansigt udadtil, og skal derfor have et vist fællespræg mht. beplantning. Forhaverne er ikke private, men foreningens i fællesskab.

Hvis nogle andelshavere ønsker at benytte/overtage vedligeholdelsen af én af haverne, bedes de henvende sig til bestyrelsen, så vi i fællesskab kan aftale nærmere derom.

 

Rotter

Vi har fået skiftet utætte brønde på Kjgv. Vi regner derfor med at have styr på rotterne i nogen tid.           Det er fortsat meget vigtigt, at affald anbringes i containerne, og ikke henstilles andre steder.

 

Storskrald 

Vi har stigende problemer med at nogle beboere afleverer byggeaffald (fundablokke, fliser, gipsplader, isoleringmaterialer) i storskrald. Renovationen tager ikke byggeaffald, og det står og fylder op i rummet.

 

Juletræstænding

Trods regnvejret hjalp rigtig mange beboere med at tænde træet på behørig vis. Det blev  rigtig hyggeligt, og vi takker julemanden  for den ihærdige indsats.

 

Fællesarbejdsdage

Fællesarbejdsdage i 2019 bliver søndag 11. maj og 8. september

 

Udlejning af fælleslokaler

Der er blevet taget rigtig godt imod den nye procedure for udlejning af fælleslokaler, og det er vi rigtig glade for. Den nye procedure indebærer bl.a. brug af e-mail, Mobilepay og en opsat nøgleboks ved fælleslokalerne.

Den nye procedure er følgende:

 Du skriver dit fulde navn, adresse og telefonnummer til abk.lokaler@gmail.com og hører om lokalet er ledigt.

  • Du modtager lejekontrakt og ordensregler pr. e-mail, som du underskriver og sender retur.
  • Du indbetaler leje og depositum på Kjeldsbogårds Mobilepay konto.
  • Du modtager en e-mail med koden til nøgleboksen inden kl.10 på dagen for udlejning og får dermed adgang til fælleslokalerne.
  • Du modtager depositum retur via Mobilepay.

På foreningens vegne ønsker vi alle en god jul og et godt nytår

 

 

 

Information oktober 2018

Ekstraordinær generalforsamling

Ændring af vedtægternes § 18 stk. 2B blev enstemmigt vedtaget.

På foreningens hjemmeside abkjeldsbogaard.dk kan vedtægterne ses / udskrives, eller de kan afhentes på foreningens kontor i åbningstiden.

Fællesarbejdsdag

Arbejdsdagen blev i enhver henseende en succes, hvor vi fik udført en mængde opgaver. Samtidig var det en rigtig hyggelig dag, hvor alle fik lejlighed til at tale med "nye" andelshavere. Ved den fælles frokost blev der ytret ønske om en gentagelse, så vi prøver igen til foråret.

Fælleslokalet

Udlejning af fælleslokalet bliver fremover varetaget af en ny kreds af beboere med Christa Linde i spidsen.  Booking foregår via abk.lokaler@gmail.com og betaling/ tilbagebetaling via mobilpay. 

Se mere på foreningens hjemmeside abkjeldsbogaard.dk

Gårdmand

Det er med stor glæde, at vi har fastansat Peter Danholm som gårdmand.             

Mht. Mads Mourtizen har vi ikke kunne blive enige om vilkårene for hans fratrædelse, hvorfor sagen nu bliver afgjort i retten.

Rotter

Vi har igen problemer med rotter. Denne gang er det ved Kjgv., 24 hvor vi nok må forvente et større udgravningsarbejde.

Grønne Anlæg

Forhaverne ved Kjgv. 20-24 bliver renoveret, og de store træer i sydanlæg bliver beskåret. Vi søger andelshavere, der vil være "tovholder" for højbedene i sydanlægget.                  

Hvis ingen melder sig overvejes det at nedlægge dem.

Mailadresser og telefonnumre

Det vil være en stor hjælp hvis andelshaverne skriver en mail med oplysning om mailadresse samt telefonnummer. På den må kan vi få opdateret vores lister.

Samtidig kan det meddeles, om man ønsker at få informationsskrivelser tilsendt pr. mail.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen Kjeldsbogård

Information maj 2018

Gårdmand

Mads Bjerre Mouritzen har været sygemeldt siden 3. april og vi har ansat Peter Danholm som gårdmandsvikar indtil videre.

Fremmede i gården

Beboerne bedes holde porten lukket, og ikke lukke fremmede ind.

Vi har haft en del uvedkommende personer som bl.a. roder i skraldespandene.

Indbrud i kældre

Natten til d. 22. april har vi haft indbrud i en halv snes kælder- og vaskerum. Indbruddene virker tilfældige og uplanlagte. Samme nat gik det også udover vores naboejendom. Peter har gennemgået kælderen, og noteret de steder der har været indbrud.

For at sikre sig mod indbrud kan man selv gøre flere ting.

1) Sørge for at låseoverfaldet/låseøskner er rimelig solide, og er monteret med gennemgående bolte og ikke blot træskruer.

2) Sikre sig at skruerne i hængslerne som minimum ikke har en kærv, så de kan skrues ud. Kærven kan ødelægges med en boremaskine. Udskift evt. skruerne med gennemgående bolte.

3) Sikre sig at låsen er rimelig robust.

Grønne anlæg

Begge anlæg er nu blevet lukket med buske og låger. Det er vigtigt at holde lågerne aflåste, så vi ikke har eleverne fra kokkeskolen til at hærge. Vi har fået borde og stole i begge anlæg.

6. maj startes køkkenhaverne op i det sydlige anlæg. Tessa er tovholder på projektet, og alle interesserede er særdeles velkomne.

Vi kan i den grad bruge nogle frivillige til at hjælpe med til pasning af anlæggene. Kunne du tænke dig at give en hånd med, må du meget gerne ringe til Chr. Knudsen på 20 64 02 31. Du behøver ikke at have erfaringer - vi skal nok instruere.

Trappevask

Anders Andersen Rengøring har overtaget renholdelse af trapper, vaskeri samt fælleslokale.

Hovedtrapper vaskes hver uge - onsdag.

Køkkentrapper hver onsdag i de lige uger.

Beboerne bedes sørge for at der ikke står effekter, der besværliggør arbejdet.

Vi vil meget gerne have tilbagemeldinger på rengøringen.

Fællesarbejdsdag

Sæt kryds i kalenderen lørdag 22. september

 

informationsbrev februar 2018

Varsling af ordinær generalforsamling.

Den 4.april 2018 kl. 19.00 afholdes ordinær generalforsamling i fælleslokalet Kjeldsgårdsvej 20 st.

Indkaldelse med dagsorden fremsendes senere.

Parkering

Ved parkering i det centrale anlæg skal bilen holde indenfor de 2 sidelinier. Opstrengninger der markerer båse har ingen betydning.

Skulle en andelshaver have modtaget en kontroludgift for ikke at holde inden for en ”bås”, bedes man henvende sig til bestyrelsen.

Gårdmand

Gårdmand Mads er desværre sygemeldt.

Peter Danholm (vores tidligere gårdmand) er blevet ansat som vikar til Mads vender tilbage.

Nøgler

Hvis du har omlagt / eller overvejer at omlægge din lås i hoved/køkkendør til ejendommens system - således at din røde gadedørsnøgle også passer til din entredør bedes du kontakte bestyrelsen

 

Information december 2017

Parkeringskontrol

På grund af tiltagende problemer med fremmede biler på parkeringspladserne rundt om det centrale anlæg, vil der - på forsøgsbasis - fra 1. februar 2018 blive indført parkeringskontrol.

Scan-park ApS kommer til at stå for kontrollen.

Beboerlicens til placering i bilens frontrude kan afhentes på ejendommens kontor:

torsdag. 11/1 kl.18-20 * onsdag. 17/1 kl. 19-20 * tirsdag. 23/1 kl.19-20

For at få udleveret P-tilladelse skal bilens registreringsattest medbringes.

Der udleveres kun P-tilladelse til biler der er registreret med adresse i ejendommen

Indførelsen af parkeringskontrol er finansieret ved bøde/kontrolafgifter, og påfører således ikke ejendommen udgifter.

Cykelindsamling 

De mærkede cykler/m.m. er nu samlet ind, og bliver opbevaret den næste måned.

Hvis nogen mener, at deres cykel er fjernet uberettiget, bedes man henvende sig til bestyrelsen, og ikke til gårdmanden.

Storskrald

Det nye storskraldsrum ved Kjgv. 26 fungerer, og andelshaverne bedes undlade at henstille storskrald andre steder!

Kældergange

Alle effekter, der er henstillet i kældergange, vil blive fjernet fra januar af.

Belysning i sidegård og cykelskure

Der arbejdes på at få belysningen på plads i løbet af februar-marts

Bestyrelsen ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår

 

Information november 2017

Storskrald

Så er det nye storskraldsrum klar til at blive taget i brug.

Fremover skal storskrald henstilles i det nye skur i anlægget ved Kjgv. 24. Skuret vil blive aflåst med en lås, hvori hoveddørsnøglen passer. Skuret vil blive indrettet med div. containere samt hylder.

BEMÆRK: byggeaffald må ikke henstilles i storskrald, men skal køres på genbrugsstationen

Affaldssortering

Hvis nogle af de nye containere – oftest de til plast – er fyldt, skal de ”gamle” containere til dagrenovation benyttes. Hvis containerne bliver overfyldt, tager renovationen dem ikke.

Cykelrazzia

Cykelskurerne er til cykler, der er i daglig brug.

Langtidsparkering skal foregå i andelshavernes private cykelrum eller i fællescykelrummene Det er nøjagtigt et år siden vi sidst indsamlede ubenyttede cykler, barnevogne o.lign. Vi har netop mærket ca. 60 "nye", som vil blive indsamlet i løbet af december.

Grønne anlæg

Der er nu monteret låger til vores grønne anlæg,og vi henstiller at alle husker at låse efter sig. Vi havde håbet at få dem monteret med smæklåse, men det er ikke muligt at få en type der fungerer tilfredsstillende.

Rotter

Det lader til at vi er sluppet af med rotteproblemet i denne omgang.Der er desværre stadig andelshavere, der henstiller affald andre steder end i containerne

Kjeldsbogårds hjemmeside

Gurli Södergreen er som suppleant indtrådt i bestyrelsenog vil bl.a. varetage ejendommens hjemmeside.

 

 

 

Information september 2017

Vaskeri

Udskiftning af vaskemaskiner forventes påbegyndt 2/10-17.I den forbindelse vil vaskeriet være lukket frem til 13/10.

Rotter

Vi har pt. problemer med rotter på udearealerne.

Derfor er det særdeles uheldigt, at der ofte henstilles affaldsposer på jorden i skralderummene og ikke i containerne.

Andelshaverne bedes være ekstra opmærksomme på ikke at efterlade skrald/madrester i anlæg samt gård.

Kommunen er underrettet, og der er opsat fælder.

Hunde

Vi må indskærpe at hundehold er ulovligt, og at en overtrædelse af forbudet medfører eksklusion af foreningen.

Hvis en andelshaver skal passe en hund i mere end en uge, bedes man underrette bestyrelsen i forvejen.

Airbnb

Vi skal gøre opmærksom på at udlejning af lejligheden via airbnb o.lign. ikke må finde sted, da det er i strid med vore vedtægter.

Skure og hegn

Opførelsen af skure og hegn er desværre blevet forsinket, men skulle efter den nye plan påbegyndes uge 39.

Cykler

Gårdmand Mads vil løbende mærke og – efter 1 måned - fjerne cykler, klapvogne o. lign. der er langtidsparkeret i cykelskurene.

Langtidsparkering skal foregå på de dertil indrettede steder i kældrene.

Er ens cykel på denne måde blevet fjernet, må man henvende sig til bestyrelsen.

Affald i kældergange

Der henstår rigtig mange effekter – bildæk, flyttekasser, legetøj m.m. - i kældergangene. De vil blive kørt bort i løbet efteråret.

Har man noget stående, som man ønsker at beholde, skal det fjernes nu.

Seneste kommentarer

Del siden

  • Del på Facebook
  • Del på Twitter